دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1399 - 16:40
فلاحی در گفتگو با آنا:

تورم واقعی در جامعه پاسخگوی معیشت کارگران نیست/ چرا سلبریتی‌ها باید معاف از مالیات باشند؟

منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم گفت: چیزی که مسلم است مبلغی که برای افزایش حقوق کارگران در نظر گرفته شده، با توجه به تورم واقعی در جامعه پاسخگوی معیشت کارگران نیست.
کد خبر : 482325
5c531370-c669-43a2-9527-8aab0def5088.jpeg

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به مسائل پیرامون نحوه پرداخت حقوق کارگران در سال جدید، اظهار کرد: چیزی که مسلم است مبلغی که برای افزایش حقوق کارگران در نظر گرفته شده، با توجه به تورم واقعی در جامعه پاسخگوی معیشت کارگران نیست.


وی با بیان اینکه باید به موضوع افزایش حقوق‌ها در سال 99 عادلانه نگاه کرد، افزود: ممکن است کارفرما نظرش این باشد که پرداخت حقوق مکفی با توجه به بازار کار و درآمدهای مراکز تولید ممکن و برای صاحبان کار به‌صرفه نباشد. البته این موضوع درست هم هست، اما دولت باید این موضوع را به صورت ریشه‌ای حل کند.


منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم تصریح کرد: حل مشکلات تولید و توسعه کارگاهی کارفرمایان تنها راه حل است تا کارفرمایان بتوانند با افزایش درآمدها دستمزد کارگر را افزایش دهند. با این بهانه که کارفرما تولید و درآمد ندارد نمی‌توان حقوق کارگر را کم کرد.


فلاحی با اشاره به اینکه سخن دولت در این زمینه بر سر منابع درآمدی است، گفت: چه دلیلی دارد معاون برنامه و بودجه رئیس جمهور در شرایطی که کشور بر درآمدهای مالیاتی متکلی است، نامه بزند و تمامی هنرمندان را از مالیات معاف کند؟


وی اضافه کرد: هنرمندان چه امتیازی نسبت به بقیه اقشار جامعه دارند که باید از مالیات معاف شوند. این مسئله به خانه‌های خالی و دخانیات هم تعمیم داده می‌شود. بنابراین دولت اگر قوانین مالیاتی را یکسان و صحیح برای همه اجرا کند، می‌تواند منابع مالی خوبی داشته باشد و لازمه آن تغییر در نوع نگاه دولتمردان است.


منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: با توجه به تورم پیش‌بینی شده در سال 99 به نظر می‌رسد عدالتی در نحوه پرداخت دستمزدها وجود ندارد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

برچسب ها: معافیت مالیاتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته